WEBGALLERIAN – TILLVÄXTSTRATEGI 2019
2018 var året då Webgallerians affärsmodell tog konkret form i en välfungerande marknadsplats färdig för kommersiell lansering. Hårt arbete och omfattande raffinering under året har lagt grunden till den nya plattformen. Slutsatsen är att Webgallerians nya tillväxtstrategi, en gateway till en skattekista av spännande fynd och en plats att upptäcka en samling av handplockade produkter från Sveriges bästa kurerade oberoende webbshoppar, som visar sig vara attraktivt för vårt målinriktade segment av konsumenter och skapar mycket uppmärksamhet.
För att förverkliga visionen att bli svenskarnas självklara val för utvald och överraskande shopping online, har Webgallerian under 2018 finslipat strategin och börjat jobba med en mer noggrann urvalsprocess som bara låter de bästa butikerna ansluta sig. Webgallerians nya mål är att samla 500 av Sveriges mest intressanta webbutiker i ett shoppingcentrum på nätet under ett tak. Butiksurvalet baseras på vissa kriterier där butikerna även ska leva upp till devisen: ”En tjusning med shopping är att bli överraskad – upptäck butiker du inte visste fanns” i syfte att erbjuda kunderna en unik shoppingupplevelse. Kort sagt ska Webgallerian erbjuda en samling noga utvalda, små och spännande butiker som man inte kände till, och som man inte hittar överallt!
Läs mer om VD samt Grundares tankar.
Webgallerian information som PDF (eng)
Adress Box 93 184 21 Ã kersberga |
Likviddag Enligt avräkningsnota |
Period 2019-02-16 - 2019-03-17 |
Avstämningsdag |
Lista Onoterat,men styrelsen har inlett arbetet med upptagande till handel på lämplig MTF |
Värdering 40 Mkr |
Emissionsbelopp 3,1 Mkr |
Fondkommissionär Eminova |
Teckningskurs 5 kr |
Minsta antal att teckna 500 |
Typ av underliggande Aktier |
Max. antal emitterade i emissionen
568 782 |
Hemsida: www.webgallerian.se |